Nyheter og presse

Norsk helsenett (NHN) velger Optimizely DXP som sin fremtidige plattform for nasjonale e-helseløsninger

Oslo - 24. august 2022 - Optimizely (tidl. Episerver) har signert avtale om skybasert publiseringsløsning (CMS) med Norsk helsenett SF (NHN) på vegne av flere virksomheter. Avtalen representerer et strategisk og langsiktig samarbeid om plattform for utvikling og infrastruktur for nasjonale e-helseløsninger basert på Optimizely DXP Content Cloud. Virksomheter som vil benytte avtalen er Folkehelseinstituttet (FHI) og Felles nettløsning for spesialisthelsetjenesten (FNSP) (et samarbeid mellom alle helseregioner og helseforetak (sykehus)). Norsk helsenett (NHN), Statens legemiddelverk (SLV) og Direktoratet for e-helse har opsjoner på å benytte avtalen.

De digitale tjenestene som skal bygges basert på Optimizely DXP kan potensielt ha over 2000 redaktører og over 1 milliard sidevisninger pr. år. Tjenestene kan bli brukt av hele Norges befolkning, og vil være en kritisk digital infrastruktur for NHN.

"Vi er stolt over å ha blitt valgt av Norsk helsenett, og ydmyk med tanke på alle de viktige prosjektene som ligger foran oss i årene som kommer. At enda en stor norsk offentlig aktør velger Optimizely DXP for sine digitale tjenester viser at arbeidet vi og våre 30 partnere har lagt ned de siste 20 årene verdsettes og skaper verdi for kundene. Vi skal fortsette å være en trygg, sikker og god samarbeidspartner i lang tid fremover og vår tilstedeværelse gjennom 20 år understreker dette", sier Steve Celius, Country Manager Optimizely Norge.

Avtalen leveres av BV Network AS som er lokal samarbeidspartner og representant for Optimizely i Norge. Andre offentlige Optimizely kunder i Norge inkluderer Statens vegvesen, Regjeringen.no og departementene, Stortinget, Skatteetaten, Lånekassen, Altinn, Miljødirektoratet, Statkraft, og mange flere.

Steve Celius
Country Manager, Optimizely Norge
steve@optimizely.no

About Optimizely

At Optimizely, we're on a mission to help people unlock their digital potential. We do that by reinventing how marketing and product teams work to create and optimize digital experiences across all channels. With Optimizely One, our industry-first operating system for marketers, we offer teams flexibility and choice to build their stack their way with our fully SaaS, fully decoupled, and highly composable solution. We help companies around the world orchestrate their entire content lifecycle, monetize every digital experience and experiment across all customer touchpoints – all through Optimizely One, the leading digital experience platform that powers every phase of the marketing lifecycle through a single, AI-accelerated workflow.

Optimizely has nearly 1500 employees across our 21 global offices and has 700+ partners. We are proud to help more than 10,000 businesses, including H&M, PayPal, Zoom, and Toyota, enrich their customer lifetime value, increase revenue and grow their brands. At Optimizely, we live each day with a simple philosophy: large enough to serve, small enough to care. Learn more at optimizely.com.

All third-party trademarks cited are the property of their respective owners, and are used only for reference purposes.